نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده
بایگانی

ضعف بنیه اعتقادی_ فرهنگی اساتید و هیئت علمی دانشگاه
دوگانگی ارزشی
کم بودن ساعت کلاس ها
ناآگاهی سیاسی
عدم آشنایی با مبانی و فلسفه فرهنگ و دین اسلام بطور کلی.
نبود متصدی مناسب فرهنگی?استفاده نکردن از روحانیت
گرایش به فرهنگ غربی در بین خانواده ها راه حل ترویج فرهنگ اسلامی
Hejab va posheshe eslami!farhang sazi ba bargozari namayeshgah ha va sokhanrani ha va ...
غربگرایی،عدم اعتماد ب نفس،ساختاربوروکراتیک بش فک نکردم
1
وجودسیستم اموزشی بامبنای غربی2-جوغالب اساتیدتحصیل کرده غرب ویامتمایل به غرب
ضعف:انسجام برقرار نکردن بین دانشجویان?درمان:فضای صمیمی ایجاد کردن
مسئولین فرهنگی به جای آشنایی با مدیریت فرهنگی،دید اقتصادی دارن.
توجیه نبودن مسئول از اهمیت کار وندانستن نیاز.کمبود اخلاص عمل.
بی تجربگی مسولین فرهنگی. راه حل استفاده از نظرات کارشناسان فرهنگی
سلام.1.عدم نیازسنجی و بی توجهی به نیاز دانشکاه و دانشجو.2.تأکید زیاد روی نامه و بومی نکردن آنها
بزرکترین ضعف ،دراولویت جندم بودن مسایل فرهنکی نسبت به مسایل آموزشی و...است.
 
دورى و جدایى از الگوى اسلامى-ایرانى پیشرفت مشکل بزرگ دانشگاه است و درمان آن ایمان و اعتماد و اعتقاد به الگوهاى بومى پیشرفت است
عدم بیداری و آگاهی دانشجویان نسبت به پیشرفتهای علمی روزدنیا،و عدم صرف هزینه(زمان و وقت و فکر و پول)برای انجام پروژه های تحقیقاتی وسیع
1.
واقع بین نبودن.2.عدم سواد به موضوعات .3.به روز نکردن مطالعات4.مخاطب عام دانشجو نداشتن تفکرات.5عدم تناسب بین تفکر و امور اجرایی
نظرم اینه که همه کارها رو بانظم انجام بدهند وباگردشهای فرهنگى بیشتر باتفکرات هم آشنا میشوند.
باسلام عدم تفکیک محیط آموزشی بین آقایون وخانم ها
خودباختگی فرهنگی دانشجویان
تمامی مسؤلین در دانشکاه اصلابه فکرکار دراین حوزه نیستندوفقط بنرمیزنند
نداشتن متولی ،هر طیف و گروهی با سلیقه خودش کار فرهنگی میکند
بزرگترین ضعف فرهنگی دانشگاه اختلاط بین دختر و پسر است.همه هم که یوزارسیو نیستند وبا توجه به کشش غریضی که وجود دارد جوانها دچار فساد میشوند،حتی جوانهای خوب.تنها راه جلوگیری ازین اختلاط است.مسئولینی که مقابله ای با این مسئله نمیکنند خیانتکارند، در هر پست و مقامی!
عدم توجه مسئولین به فضای فرهنگی دانشگاههاونداشتن برنامه ای منسجم وبهاندادن ومیدان ندادن به نیروهای فرهنگی دانشجویی وازهمه مهمتر ضعف فرهنگی وتفکرات ضدفرهنگی مسئولین دانشگاههااست
-1
کم کاری از سوی دانشجویان?-2آشنا نبودن دانشجویان و مسؤولین دانشگاه ها از حیطه و دغدغه ی فرهنگی?-3عدم یکپارچگی دانشجویان و مسؤولین با یکدیگر?راه های درمان:?رفع نقص های فوق و نقوص دیگر و همچنین آماده سازی دانشگاه و محیط آموزشی برای اجرا و پیاده سازی برنامه های فرهنگی؛
اینکه وقتی ی استادبادانشجولج کنه پدرشودرمیاره،خیلی دست بالادسته،ی ریس دانشکده میتونه حکومت کنه بدون اینکه کسی بتونه چیزی بش بگه
نداشتن بینش و آگاهی لازم افراد موثر در عرصه فرهنگی دانشگاه.
اولویت نداشتن کار فرهنگی برای مسئولین دانشگاه درمان آن ایجاد دغدغه برای مسئولین دانشگاه به خصوص معاونین فرهنگی
شعاری شدن اهداف وبدبین شدن وبی اعتمادی به مجریان
ندادن بودجه کافی به تشکلهای دانشجویی برای کارهای فرهنگی-نبود حمایت لازم دانشگاهها از تشکلها
توجه به فرامین و خطی مشی فرهنگی از دیدگاه امام خامنه ای(حفظه الله)
طرز فکر اشتباه دانشجویان درمورد محیط دانشگاه توجیه دانش اموزان قبل ورود به دانشگاه
ارتباطات دانشجو و استاد،ارتباطات دانشجویان با هم
این است که درامورفرهنگی کاروآگاهی رسانی چندانی نمی شود.ودرمان آن استفاده هرچه بیشترازکارشناسان این امراست
استفاده از نیروهای غیر فرهنگی در راس امور فرهنگی است.چقدر خوب است از روحانیون جوان و خوش فکر والبته خوش اخلاق در راس امور فرهنگی دانشگاه و مراکز اموزشی قرار گیرد تا نتایج مثبت ان به خوبی مشاهده گردد
ثابت نبودن فعالان فرهنگی در دانشگاه که دانشجویان هستند و پس از فارغ التحصیلی ایده ها و تجربیات آنها هدر میرود. دانشگاه میتواند با دعوت از دانشجویان فعال که ترم های قبل فارغ التحصیل شده اند و تشکیل دو تا سه جلسه در هر ترم تجربیات آنها را در اختیار اعضای جدید بگذارد.
عوض کردن ارزش ها و عدم گستردگی فعالیت های مثبت در سطح کل دانشگاه. درمان:نهادینه کردن فعالیت های علمی و پژوهشی به عنوان اعمال برتر
سطحی کار کردن و عدم توجه به تعمیق و ایجاد بصیرت
نداشتن نقشه راه اسلامى کردن دانشگاه
عدم آموزش کافی وباکیفیت
عدم توجه به طرزپوشش دانشجویان وعدم فعالیت حراست یا خنثی بودن آن.که بیشتر از تخته آموزش استاد فکر دانشجویان را مشغول میکند،درمان آن؛ تقویت نیروهای حراست وگروهی از دانشجویان مشتاق و مستعدبرای تبلیغ پوشش مناسب بدون خشکی مذهب بازی
شاید بتوان گفت، که بزرگترین ضعف در دانشگاهها،صحیح تبیین نشدن الگوی اسلامى در همه زمینه ها، علمی،فرهنگى، سیاسى،اجتماعىو... است،وبراى رسیدن به تبیین صحیح این مهم، سازماندهیی مبنی بر ایجاد اتاقهای فکر درسطوح مختلف (استادان،دانشجویان، و تلفیقی از این دو،وبا نگاههای مختلف) لازم به نظر میرسد.
وجود ساختارها و مسئولین ناکارآمد و فرمالیته
یکدست نبودن آرا و نظرات و راهبردهای مسئولین دلسوز وجود سیستم توجه خاص به گزارش کار بجای محتوا عدم آگاهی بسیاری از نیروها از راه های علمی کار فرهنگی
ضعف: آزادی بیان و روابط بین دختران و پسران در دانشگاهها! درمان: ترویج فرهنگ اسلامی ، سالم سازی روابط در دانشگاهها !
-
عدم تعهد در قبال آیین نامه اخلاقی مثل نوع پوشش -بالابردن ورودی و معدل قبولی بدون توجه به نیاز معنوی قشر محصل -اجتناب و ترس دانشگاه ازبرپایی برنامه هایی نظیر کرسی آزاد اندیشی -جداکردن علم و عمل و مسائل روز دینی و..
عدم درنظرکرفتن مسایل دینی و اعتقادی دربرنامه های فرهنکی دانشکاه-عدم درنظرکرفتن بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرای برنامه های فرهنکی?درمان:درنظرکرفتن این مسایل
zafe daneshgah kambude azadie fekri-elmi-siasi ast. Rahe halle an tashvighe pesaran va dokhtaran dar hamfekri baraye halle moshkelate elmi va siasie keshvar ast
 
دوری ازاعتقادات ومفاهیم اسلامی درمان آن آموزش علم کلام به دانشجویان
1
در اولویت نبودن دغدغه های فرهنگی برای مسیولین2انتخاب افراد نالایق برای امور فرهنگی وبی توجهی به آن.راهکار:نظارت قوی بر امور فرهنگی وپیگیری آن.دخالت در انتحاب افراد از سوی نهادهای مربوطه.
استفاده از زور در جهت القای برخی از اعتقادات (یا بطو ر کلی نادیده کرفتن و رها سازی دانشجو)به علت عدم حضور یک روانشناس و مشاور قوی و عالم به طور مداوم و ترجیحا از جنس روحانی در هر دانشکاه و برکزاری جلسات برسش و باسخ از طریق همان فرد.
ضعف مدیریتی.
تو سن حساس .محرم ونامحرم کنار هم قرار می گیرند،چطور از حضرت الزهرا س الگو بگیریم ؟ ،وپسران شخصیت دختران اعتقادی را زیر سئوال می برند ، وجا معه نگاه درستی به دانشجو ندارد ،کاش همه دیدگاها مثل حضرت آقا بود ، باید در دانشگاه فرهنگ سازی کرد. نگاه،وپوشش غرب را از دانشگاه جدا کرد ،تا نگاه جامعه تغیر کند( ،من الله توفیق )
ضعف افکارواندیشه های بامحتوای اسلامی است متاسفانه بیشترنشئات گرفته ازافکاراساتیدتحصیل کرده ی غرب هستش وراه درمان آن پاک سازی کردن دانشگاهاازچنین اساتیدی است.(ازطریق بازنشته کردن اونها).
عمل به توصیه های رهبری راه گشای تمام مشکلات است به نظر بنده راه حل بسیاری از مشکلات ایجاد کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاهها میباشد
به نظرمن تفکیک جنسیت انقلاب سومى است که رخ خواهدداد،وبعداز آن بسیارى ازضعف هاى فرهنگى موجود ازبین خواهدرفت...
1.
بىتوجهى به اصل دین 2.تئورىهاى غربى ارائه وپوسته اسلامى به خودمیگیره 3.مقایرت رفتاروگفتار 4.ضعف بىعلمى دردین شناسى استفاده ازدین شناس
عدم آموزش مباحث فرهنگی و غنی نبودن کتابهای درسی
ناهماهنکی ونداشتن تعاملات تشکلات دانشجویی
اسلامی نبودن -1برکذاری همایش ها و نشست ها -2کارکاه آموزشی
سلام ردانشگاه ماکارهای فرهنگی به دست افرادنالایق سپرده شده است
1-
بایبند نبودن به مسائل مختلف دینی از سوی استادان و در بعضی موارد مشکل داشتن مغرضانه با مسائلی که در دین وجود دارد.?2-اختلاط دختروبسر.
سلام علیکم اصولا هنوز احساس نیاز به کار و برنامه فرهنگی جدی و مستمر نه در بین اعضای فرهنگی و نه در بین دانشجویان عادی صورت نگرفته و ما تا احساس بیماری مکنیم سراغ دکتر نمیرویم یاحق التماس دعا
ارتباط دختر وپسر.تفکیک جنسیتی.
عدم احترام به دانشجو
نداشتن علاقه و عشق به فرهنگ اسلامی هم در بین مسؤلین و هم در بین دانشجویان?نبود برنامه ریزی مدون و منسجم
بله !!احسنتم ,این موارد باعث است ,وهیچ تدبیری هم صورت نمیگیرد.
فقدان هدف و سواد درمان ترویج مطالعه و فراهم اوردن منابع مختلف برای اموزش دانشجویان
دوری از فرهنگ ایرانی اسلامی و غربزدگی عدم اطلاع رسانی وآگاه ساختن دانشجویان از فرهنگ ایرانی اسلامی معرفی مفاخر فرهنگی به دانشجویان مقایسه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی با فرهنگ کشورهای بیگانه
تمایل به آزادی و فرهنگهای غربی-
باسلام اگه ترتیب اثر داده شود بزرگترین ضعف دانشگاه اختلاط دخترو پسر در یک مکان آموزشی است و اگه بشه جداجدا بشن خیلی از مشکلات دانشگاه حل می شود
مختلط بودن دختروپسرها درکلاس
بایدکلوپ بزرگ حزب الله درفضای مجازی تشکیل شود که باقدرت زیاد هم جاذب و هم کمرشکن دشمن باشد.
بی هویتی وخودناشناسی به دلیل نداشتن ظاهری ثابت وناهماهنگی ظاهروباطن_
سرفصل های اموزشی و فرهنگی متناسب با نیاز دانشجو و جامعه نیست / 2 . نبود اساتید کافی با رویکرد اسلامی / ایرانی
کمبودکارشناس زبده درزمینه مسایل فرهنگی
نبود ساختار فرهنگی متناسب با وضعیت و ظرفیت فعلی دانشگاه ها .
عدم وجود سازمانی یکپارچه جهت فعالیتهای فرهنگی.
سلام علیکم نبود بشتوانه مناسب ، عدم حمایت کافی توسط مسئولان. به نظر من با تبلیغات بیشتر توسط افراد آگاه و عالم به کار تقریبا می شود گام بزرگی در این زمینه برداشت.
عدم فرهنگ دانشجویی به معنای واقعی دانشجودرمان ان ارتقای جایگاه دانشجو
ورود دانشجویان بافرهنگ ها و هویت جدیدو خودباختگىاکثر دانشجویان جدیدالورود و گرایش به فرهنگ جدید غرب گونه همراه با مدگرایی-همسو نبودن برنامه هاى فرهنگىبانیازهاىدانشجویان از نظر فاصله فرهنگى- درمان: داشتن همایش توجیهی در ابتداىسال اول پیرامون فرهنگ وهویت ملی- اسلامی
اشنا نبودن دانشجویان واساتید با فرهنگ اسلامی -ایرانی وکمبود افراد متخصص -دلسوز -متدین -بصیر در این حوزه
رعایت نکردن اصولات اخلاقی و نداشتن اعتقاد کامل به ولایت فقیه و ضعف در دینداری از بیماریهاست بطور مثال رعایت نکردن حجاب توسط اساتید
جابه جایی بیش ازحد مسئول فرهنگی/نبودبرنامه ریزی دراین زمینه/عدم نظارت /صوری بودن شورای فرهنگی
تداوم نداشتن برنامه ها -تدوین واجرا برنامه های کوتاه مدت ودائمی
برنامه ها متناسب با نیازهاى دانشجویان نیست
آشنا نکردن دانشجویان به فرهنگ اسلامی و مسائل سیاسی کشور و جهان، ضعف دانشگاه می باشد. برگزاری کلاس های در این رابطه ، و گذاشتن درسی بعنوان فرهنگ اسلامی، که دانشجویان با فرهنگ اسلامی آشنا شوند
روابط انسانی بخشی از فرهنگ جامعه است,ارتباط تعریف نشده وفاقد چارچوب درهرمحیطی ضعف محسوب میشود.
مدیرانی که هیچ سنخیتی با فرهنگ ندارند
عدم شناخت فرهنگ اسلامی،رعایت نکردن قانون
عدم جذب فعالین فرهنگی کارامد و با تجربه توسط دانشگاه ها
نداشتن مسیر درست و اینده نگر لازم برای رسیدن به ارمانهای فرهنگی
نبود برنامه ریزی برای مقولات فرهنگی و بسنده کردن به کارهای سطحی فرهنگی
نداشتن برنامه ثابت فرهنگی مثل دعوت شخصیتهای فرهنگی،نقد فیلم،پرسش وپاسخ
فلسفه کار فرهنکى یعنى ساختن313نفر،اما متأسفانه اقدام بسیار اندکى در این زمینه انجام کرفته.
سلام،طرح نهادینه نشدن حجاب وعفت زنان.
کاررا برای رضایت مسولین انجام دادن اشتباه است فرهنک در خون ایرانی است بنابراین کارهای ضد فرهنکی انجام نشود که برایش توجیه دینی بیاورند
1-
مدرک گرایی و روش ارزشیابی کمیتی نه کیفیتی 2-عدم مطابقت برخی منابع علمی با فرهنگ اسلامی 3-افزایش مراکز دانشگاهی بدون درنظرگرفتن زیرسازی های فرهنگی 4-نبود کرسی های آزاد اندیشی و جبه گیری های سرسخت مقابل آزاد اندیشی 5-ناکارامدی گزینش اساتید به لحاظ مسائل اعتقادی و فرهنگی
یکی از اشکالات در جدایی ها و تفرقه هاست که حاصل می شود لجبازی و بی فرهنگی منشا آن هم اشخاصی اند با نقاب یا بی نقاب که خود را عالم و مغز متفکر در مسائل فرهنگی می دانند و نگاهشان همواره به آنانی که ساز کمی مخالف می نوازند نگاهیست همچون نگاه عاقل اندر سفی
فرهنگ در قلب تمدن و تمدن در اثر ارتباطات رشد میکند
با این نظر به شدت مخالفم >ارتباط دختر وپسر ارتباط دختر و پسر باید تحت الگو ها و چارچوب هنجارها سالم و سازنده و برقرار باشد مته به این خشخال گذاشتن ها باعث دوری از فرهنگ ایران اسلامی و خدشه دار کردن کرسی آزاد اندیشی می شود
1-
عدم اعتمادکافی به دانشجویان.2-عدم یک مسول متعهدفرهنگی درسطح دانشگ
1-
عدم اعتمادکافی به دانشجویان.2-عدم یک مسول متعهدفرهنگی درسطح دانشگاه ها-عدم همکاری ونداشتن رابطه دوستانه بین استادودانشجو.درمان:تقویت ایمان بین دانشجوها،تنظیم س برنامه کلاس باوقت نماز.تشکیل کارگرو های استادودانشجوجهت کارهای فرهنگی باتوجه به نیاز وتخصص .
طرح دوست آسمانی!بهترین وقشنگ ترین طرحه که تاامروزدیدم،منوکه خیلی شیفته خودش کرد.اگه ازاین طرحهای عالی دوباره انجام دادین،منوبیخبرنذار
تقلید وعدم نوآوری در ساختار دروس دانشگاه .و ماهیت اداره دانشگاه
عدم فضای فرهنگی لازم و وجود گشت ارشاد در دانشگاه به جای کار درست فرهنگی بی توجهی نسبت به ایده های فرهنگی
ضعف کار:عدم تخصیص بودجه کافى به بخش فرهنگى،نبودنمازخانه مناسب،نبودهیچگونه تبلیغات فرهنگى و...است ودرمان آن نیزفقط وفقط توجه کافى ووافى مسئولین رامى طلبد.
وجود اساتید غرب زده ومخالف نظام با تخصص سیاه نمایی،دانشجویان بی دانش
نداشتن یک ساختارجامع و هدفمند،طراحی وتزریق آن به بدنه سیستم دانشگاهی.
عوامل نفوذی بظاهر اسلامی وبی توجهی مسؤلین وبی توجه به فرامین رهبری
سلام:بزرگترین ضعف عدم فهم وبینش صحیح ودقیق اساتیدازمسائل ومشکلات روزجامعه ودرمان آن گذاشتن دوره های دقیق،بابصیرت ومعتبرودارای کاربردعملی برای اساتیددرموضوعات گوناگون
ضعف:اسلامی نبودن کتب دانشگاهی... درمان:تغییرسیستم اموزشی...
عدم نهى از منکر توسط اساتید و دانشجویان. بى حجابى داره ارزش میشه
به عقیده بند دختروپسر بدون اینکه چگونگی رفتار صحیح بایدیگر را بدانند کنار یکدیگر قرار میگیرند وبا الگو گیری از نمونه هاغربی وبدون دانستن الگوی اسلامی -ایرانی خود دچار مشکل می شوند بهتر است چگونگی این رفتار آموزش داده شود
عدم دغدغه مندی و احساس نیاز که ناشی از جهل به فلسفه ی امور فرهنگی و عدم تبیین ضرورت آن میباشد و باید از طریق روشنگری آثار فعالیتهای فرهنگی و اهمیت آن درمان شود.فضای رقابت باید جایگزین تقابل فرهنگی شود.
افزایش فرهنگهای غربی (تهاجم فرهنگی) بخصوص افکار شیطان پرستی البته ناآگاهانه و خیلی مسائل دیگر که قالب پیامک نمیتوان گنجاند، به نظر من راهکار، آگاه کردن دانشجویان ناآگاه که از این فرهنگهای اشتباه پیروی میکنند در غالب همایشها.
موازی کاری، نبود برنامه های بلند مدت فرهنگی، عدم ثبات مدیریت
ضعف:اسلامی نبودن کتب دانشگاهی... درمان:تغییرسیستم اموزشی...

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی