نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده
بایگانی

حماسه 24 خرداد که قطعا تنها پیامش فریاد عزت و افتخار ومردم سالاری دینی در تمام کشور بود با روی کار آمدن شیخ حسن فریدون که نام خانوادگی اش را به روحانی تغییر داده است با دولتی با بیشترین میانگین سنی و معروف به اعتدال همراه بود.

اشتباه بزرگ روحانی نه دی هشتاد و هشت www.881009.irاما در این میان 100روزه وعده داده شده  برای راه حل های کوتاه مدت به جای عملی شدن تبدیل به  100 روز تخریب شده است.

دولت روحانی با تند روی بی سابقه ای شروع به داس زدن بر روی تمام کاشته های درست و غلط دولت نه و دهم کرد به صورتی که در مواردی مانند لغو کردن تمام مصوبات دولت قبل -در بازه زمانی اواخر دولت دهم- صدا مجلس و خیلی از نزدیکان به دولت یازدهم را هم درآورد.

تعطیلی مسکن مهر ، تعطیلی طرح مهر آفرین ، لغو تمامی بورسیه های تحصیلی ، طرح حذف پرداخت 30درصد -3دهک- از یارانه بگیر ها(که به سال بعد معکول شد) و...

 ودر عین حال عدم کاهش جدی تورم نقطه ای، عدم ارائه راه حل های کوتاه مدت که توسط شخص روحانی وعده داده شده بود، عدم کاهش قیمت دلار و عدم حقیقی شدن آن ، عدم کاهش قیمت خودرو و حتی حمایت از افزایش آن، عدم کاهش قیمت مسکن و حتی افزایش قیمت اجاره بهاء و...

میتواند وعده 100 روزه روحانی را ترفند انتخاباتی دانست اما این ترفند اگر به همین گونه ادامه پیدا کنند چند آفت بزرگ داد که قطعا بزرگترنش دامن خود دولت را خواهد گرفت.

تاکید بیش از حد به مشکلات همیشه سبب نا امیدی در بازار است که این امر خود سبب عدم اعتماد سرمایه های بزرگ به تولید و حرکت سرمایه خرد به دلار و طلا خواهد بود، مشخصاً اگر دولت نتواند ظرف یک سال اول اعتماد سرمایه گذار ها را برای تولید جلب کند و همچنان در گیر مشکلات سطحی باشد به جای مشکل اصلی کشور مشکلات تولید- باشد دود این موضوع بعد از مردم به چشم خود دولت خواهد رفت.

تخریب همه عملکرد دولت نهم و دهم جدا از اینکه دور از شعار دولت راستگویان است حتما مورد نظر چند میلیون نفری که در روستا ها و شهرستان ها از عملکر دولت قبل راضی هستند و به واسطه مسکن مهر یا جاده سازی و یا اشتغال با محوریت شهرستان ها سودی دیده اند قرار نمی گیرد.

تخریب بیش از حد جواب عکس می دهد، این تجربه ای است که در طول چندین انتخابات گذشته دیده ایم، تخریبی که بر پایه ی سخنرانی و نشریات باشد اگر دچار افراط شود خود به نوعی تبلیغ برای فرد تخریب شده است، اگر دولت یازدهم بیان مشکلات رها می کرد و به کار می پرداخت به مرور دولت دهم و نهم از ذهن مردم دور و خوبی ها این دولت جایگزین می شد اما تخریب هر روز سبب به یاد ماندن گذشته می شود که خود این سبب مقایسه همیشگی بین دولت های متولی است، که با توجه به عملکرد اجرایی خوب احمد ن‍ژاد مخصوصا در روستا ها برای او و دوستانش بسیار خوب است.

اشتباه بزرگ روحانی نه دی هشتاد و هشت www.881009.irدولت روحانی با نگاه کارگزارانی هنوز معنی انتخابات 84 را نفهمیده است و به شدت از نتیجه این انتخابات دل خوش است و به خیالش برای همیشه تمامی صدا های مخالف بایستی ساکت شوند این امر تا جایی پیشرفت که نوبخت به صورت علنی نمایندگاه مجلس را تهدید کرد که اگر به فلان موضوع رای ندهند دیگر به درخواست های آن توجه نمی کند.

این سرخوشی و بی توجهی قطعا خودش را در انتخابات مجلس نشان می دهد...


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی