نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده
بایگانی

  رسانه ای به نام پیامبر (بخش اول، اهمیت) نه دی هشتاد وهشت محسن فینی زاده 881009.irقرآن پیامبر را  اسوه حسنه  معرفی میکند و به حضرت می فرماید اگر نبود اخلاق خوبت  که خداوند به ایشان عطا کرده است- مردم از دورت دور می شدن .

بدون شک نگاه به شخصیت عظیم پیامبر اسلام موضوعی ژرف و با وسعتی وصف ناپذیر است اما نکته ای که نویسنده سعی دارد در این یادداشت به آن بپردازد شخصیت حضرت است که به رسانه ای تبدیل شد که در آن روز های جاهلیت در مدت کوتاهی چنان فتوحاتی در دل های مردم دوران جاهلیت حجاز بدست آورد که بدون شک با استفاده از قویی ترین رسانه های امروزی نمی توان این کار را کرد.

این پیشرفت جنسش از پیشرفت های خیال گونه و کوتاه مدت رسانه های امروزی نبود به صورتی که تا حدود 20 سال بعد از شهادت حضرت رسول (روحی فداک) این پیشرفت های به صورت محسوسی ادامه داشت.

به صورتی که هر مقدار از زمان حیات ایشان دور می شویم از دوران به واقع طلایی اسلام نیز دور می شویم.

شخصیت رسانه گونه پیامبر آنچنان پیام اسلام را در سطح جهان منتشر کرد که بدون شک این سطح نفوذ و این دوام فقط و فقط از ایشان ساخته بود.

محوریت اخلاق در رفتار های ایشان و طریق آموزش به همراه عمل خود ایشان، جاذبه ها و قاطعیت ایشان، امداد ها الهی به ایشان و سپاهیانشان، و البته بیش از همه نور الهی که در وجود ایشان بود شخص ایشان را به رسانه تبدیل کرد فقط کافی بود ایاشان را یک بار از دور ببینی.

حال بایستی با شرح و بیان شخصیت بزرگ و بی همتای ایشان به عنوان یکی از دو نقطه مشترک مسلمانان در سطح جهان و ارائه آن به غیر مسلمانان از یک سو با الگو سازی در جهت بهبود دین داری و تقوای اهل اسلام حرکت کرد و از سوی دیگر با تبلیغ این شخصیت به تبلیغ دین پرداخت.

کم کاری چندین قرنی مسلمانان در ارائه نگاه اصلی پیامبر به جهانیان و نشر قرآن کریم به عنوان کتابی الهی که به حضرت ایشان نازل شده است سبب به وجود آوردن اسلام هراسی از سوی صهونیست بین الملل شده است،

خلاء بیان حقیقت مهربان پیامبر به عنوان شاخص خاص ایشان-به سند قرآن- در تمامی اعصار بی نظیر بوده است، و غفلت ما از معرفی رسانه ای این رسانه اسلام به سطح جهان راه را برای تحریف در موضوع باز کرده است، تند رویی های وهابی و تکفیری ها در گوشه و کنار جهان چهره ایی از اسلام را در ذهن های جا انداخته است که جز با شمشیر و چند همسری نقشه دیگری ندارد در صورتی که اگر ما از حداقل شخصیت مشترک تمامی مسلمانان قدری هرچند کوچک به جهان ارائه می کردیم آنقدر این خورشید نور داشت که حتی از پشت ابر هم همه جهان را روشن کند.

حال بایستی با استفاده از سهمحور روش پیامبر برای تبلیغ دین،شخصیت پیامبروکتاب پیامبرو با استفاده از رسانه های امروز گوهر همیشه تابان اسلام را به جهان نشان داده و از تندرویی هایی که به اسلام نسبت می دهند با این وسایل دوری جست.

البته از سوی دیگر بیان حقیقت شخصیت پیامبر در لحظه ، لحظه حیات ایشان سبب کم رونق شدن بازار تکفیری ها و وهابی ها و پیرو های ابن تیمیه خواهد شد که این امر نیز سبب بهبود و بیان چهره حقیقی اسلام و برطرف شدن لکه سیاه وهابی ها از دامن مطهر اسلام استهرچند این لکه بدون شک از سمت دشمنان اسلم و با استفاده از غفلت مسلمانان و ابزار در دستشان شکل گرفته است-

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی