نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده
بایگانی

همیشه یکی از بحث های بسیار داغ در موضوعات اجتماعی و فردی بحث الگو برداری است

وقتی نگاهی حقیقی به فضای جامعه داشته باشیم رشد سریع الگو برداری از غرب مخصوصا در خانم ها با اصطلاحاتی مثل مد و مدگرایی در ظاهر و حتی برخورد ها مواجعه می شویم

حال سوال اینجاست آیا در اسلام الگوی مناسبی که به روز باشد برای دختران و زنان جامعه وجود ندارد و یا وجود دارد و روی آن تبلغ نشده است؟

بخش اول قطعا رد است چون زنان بزرگی مانند حضرت زهرا که معصوم بودند با سن کم به شهادت رسیدن ولی به مراتبی رسیدن که پیامبر اوصافی خاص برای ایشان بیان می کنند و یا حضرت زینب که در روز تولد مبارک ایشان هستیم به واقع کم شخصیتی نیستند ، کسی که یک روز برای خروج از خانه چهار نفر دور ایشان قرار می گیرند تا حجم بدنشان مشخص نباشد ولی در صورت ضرور ت می شوند مدافع اسلام و ظلم رابا سخنرانی کوبنده خاموش و رسوا می کنند به صورتی که یزید مجبور به عذر خواهی و قبول اشتباهش می شود.

اما بخش دوم تا حدی صحیح است، و با ید این کم کاری را از همه دید، از مسئولین که هنوز در گیر نمایشگاه مد و لباس هستند تا روحانیون که به صورت کامل و حتی در حد توان این شخصیت را بریا جوانان باز نکرده اند و یا حتی رسانه و سطح اجتماع که این شخصیت ها را آنقدر دور از الگو برداری و خیالی بیان کرده اند که انسان به علت فاصله زیاد میلی برای حرکت به سوی انها ندارد و یا کم کاری از خانواده هاست که امروز حتی در انتخابات اسم هم الگو برداری های غربی می کنند.

اینکه به حق جامعه ما به سوی الگوی غربی و یا به فرمایش رهبری سبک زندگی غربی نباید حرکت کند، شکی نیست اما اینکه با چه راهکاری باید این الگو ها را به سطح زندگی شخصی و اجتماعی فردا آمورد جای بحث دارد.

شاید باید در این سی و چند سال بودجه فرهنگی را به جای صرف در همایش و نمایش ها خرج چنین برنامه ریزی می کردیم

غرب از چندین کیلومتر آن طرف تر برای همه دختران و پسران ما حتی در دور ترین شهر ها و روستا ها برنامه ریزی می کند اما ما و مسئولین فرهنگی ما فقط سخنرانی می کنیم و شعار می دهیم و حتی خودمان و فرزندانمان هم....

اگر همه جامعه(مردم، مسئولین ، مذهبیون) به فکر بحث الگو برداری -مخصوصا برای دختارن و زنان- نباشندیقین بدانید بر سر ما همان یم آید که بر سر انقلاب الجزیره آمد، نباید موضوع را شوخی گرفت و با انشا الله منتظر معجره بود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی