نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده
بایگانی

چند روزی است با سفر جناب شیخ اعتدال به کشور امریکا  بحث مذاکره و گفتگو با آقای اوباما مطرح شده است، جدا از اینکه لبخند ظریف عمیق تر بود یا جان کری و یا اینکه شیخ ما اول خواست به اوباما امریکایی ها زنگ بزند یا اینکه اوباما دلش برای شیخ ما تنگ شده بوده موارد زیر را به عنوان یک ایرانی کوچک و به عنوان کسی که خودش را جز همان پابرهنه هایی می داند که قرار است تا آخر پای آرمان ها انقلاب بماند جهت تذکر و یادآوری بیان می کند:

  • همانطور که امام خمینی (ره) در تاریخ 19فروردین 1359 در پاسخ به قطع رابطه با ایران از سوی امریکا فرمودندرابطه بین یک ملت بپا خاسته برای رهایی از چنگال چپاولگران بین‏المللی با یک چپاولگر عالَمخوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر استمن کراراً گوشزد نموده‏ام که رابط ما با امثال امریکا، رابط ملت مظلوم با جهانخواران است.
  • و همچنین مقام معظم رهبری در بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) در اول فروردین ماه سال هشتاد وهشت در این مورد چنین فرمودند: از اول انقلاب دولت آمریکا - چه رؤساى جمهور جمهورى‌خواهشان، چه رؤساى جمهور دمکراتشان - با نظام جمهورى اسلامى بدرفتارى کرد؛ این چیزى نیست که بر کسى پوشیده باشد. اولین کارى که از طرف امریکائى‌ها انجام گرفت، تحریک مخالفین پراکنده‌ى جمهورى اسلامى و کمک به حرکتهاى تجزیه‌طلب و تروریستى در کشور بود؛ از اول این کار را شروع کردنددر هر نقطه‌اى از نقاط کشور که حرکتهاى تجزیه‌طلب در آنجا زمینه‌اى داشت، انگشت آمریکائى‌ها را ما دیدیم؛ گاهى پول آنها را، و حتى در مواردى عناصر آمریکائى را ما در آنجا دیدیم؛ ........ به صدام چراغ سبز دادند؛ این یک اقدام دیگر دولت آمریکا بود براى حمله‌ى به ایران.
  • امریکایی ها هیچ وقت به منافعی غیر از منافع خودشان فکر نکرده و نمی کنند و باید مطمئن باشید در صورتی که حفظ منافع ما منافاتی با منافع آنها داشته باشد آن وقت آن روی آنها را خواهیم دید.
  •  مشکلات زیاد امریکا و متحدانش در عراق ، افغانستان، پاکستان، سوریه آنها را مانند گذشته مجبور کرده است که سهم ایران را در معادلات منطقه ای در نظر بگیرند این به اصلاح احترام که شما در این سفر از آنها دیدید ثمره زحمات تمامی این کشور هاست وگرنه از این حرف زدن ها قبل هم بوده است که در آخر رئیس جمهور همین کشور امریکا ما را محور شرارت خواند.
  •  مسیر ایرانی جدا از اینکه چه گرایشی داشته باشد به سند تاریخ هیچ وقت زیر بار زور و تحقیر اجنبی نرفته و نمی رود، مراقب باشید نرمش قهرمانانه امروز شما به ذلت احمقانه ختم نشود که اگر بشود از آن لحظه که تغییر مسیر ایجاد شود...
  •  بی شک اصلی ترین علت آسایش و عزت و نصر امروز ما خون شهیدانی است که سی چند سال قبل برای حفظ عزت این ریخته شده است، باید همیشه و در همه جا چه در زبان و چه در عمل به آن پایبند باشید.
  •  یادتان باشد نه امام و نه رهبر هیچ وقت راضی به سر شکستگی در مقابل دشمنان نبود و نیستند، اگر در زمان امام بر سر لانه جاسوسی و انقلاب دوم مذاکراتی با امریکایی ها شد و امروز برسر موضوعات هسته ای در زمان رهبر صحبت هایی می شود اما مسیر انقلاب بدون شکل هیچ وقت با مستکبرین و جهان خوار ها در مسیر قرار نمیگیرد.
  • قطعاَ صدماتی که امریکا به کشور عزیز ما در کودتا 28 مرداد و حوادث مرتبط و یا اینکه چراغ سبز امریکا به صدام که باعث کشته شدن بیش از 200هزار ایران شد و یا مورد هدف قرار دادن هواپیما مسافر بری و یا حمایت ویژه از گروهک هایی که دستشان به خون بیش از 17000 ایرانی آغشته است و یا محور شرارت خواند کشور با فرهنگ، قابل چشم پوشی نیست، اینکه امروز بنا به مصلحت با نظر رهبری نرمش قهرمانانه در دستور کار قرار می گیرد نباید این موضوعات فراموش و یا مورد غفلت واقع شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی