نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده
بایگانی

وصیت امام خمینی به وزارت ارشاد و امور خارجه

نگاه امام خمینی به وزارت ارشاد و امور خارجه به حق بسیار بیشتر عملکرد حال حاضر و حتی برنامه های ارائه شده از سوی مدیران آن است.

امام خمینی با صراحت در وصیت نامه خود از وظایف وزارت ارشاد به عنوان " تبلغ حق مقابل باطل" یاد می کند تاکید می کند این وزارت خانه چهره واقعی انقلاب اسلامی ایران را در مقابل تهاجم تبلیغاتی تمام رسانه های گروهی وابسته به جهان عرضه کند.

امام با بیان اینکه قدرت رسانه ای ما ضعیف است تاکید می کند "جهان امروز روی تبلیغات می چرخد"

البته امام در وصیت نامه وظیفه تبلیغ را متوجه نخبگان نیز می کند

امام حتی به سفارت خانه ها توصیه می کند که در این رابطه نشریه چاپ کنند تا "چهره نورانی اسلام را برای جهانیان روشن نمایند" و تاکید می کنند"که اگر این چهره با آن جمال جمیل که قرآن و سنت در همه ابعاد به آن دعوت کرده از زیر نقاب مخالفان اسلام و کج فهمی های دوستان خود نمایی نماید اسلام جهان گیر خواهد شد."

نگاه حداقلی که در سال های  سازندگی و بعد از آن در وزارت ارشاد شکل گرفت باعث شد به جای نگاه به این آرمان ها که وزارت ارشاد و امور خارجه را وزارت صدور فرهنگی اسلام می کرد تا جایی پیش برویم که به فرمود رهبر در  وزارت فر هنگ و ارشاد اسلامی یک کار اسلامی هم شکل نگیرد.

حضور افراد معلوم حالی در این جایگاه مهم مانند مهاجرانی انقدر این وزارت را تضعیف کرد که نه اهداف جهانی بلکه در موضوعات فرهنگی و اسلامی داخلی هم توان مدیریت و فرهنگ سازی ندارد.

نگاه امام به جهان و نیاز جهانی به شنیدن صدا رسا اسلام نه در این بند وصیت نامه بلکه در سراسر بیانات امام در قبل و بعد پیروز انقلاب مکرر شنیده شد اما متاسفانه افراد مصلحت اندیشه با چهره ای دوگانه و بیانی فریبنده به اسم سازش با جهان و یا تنش زدایی اجازه بیان اصول و آرمان های اسلام را هم ندادند.

حضور افراد ضعیف، سست ایمان و غیر متخصص در وزارت ارشاد و خارجه آنقدر پیش رفت که امروز در بسیاری از حضور های قدرتمند ایران در سطح جهان در موضوعات فرهنگی و  دیپلماسی عمومی کمترین نقش را برای این دو نهاد که این موضوعات وظیفه ذاتی و علت تشکیلشان است دیده نمی شود.

تاکید صریح امام به نقش اصلی این دو وزارت خانه در طول چهار دولت میر حسین، هاشمی، خاتمی و در اوقاتی احمدی نژاد مورد بی توجهی قرار گرفت و امروز وزارت فرهنگ ما در امور داخلی فرهنگی در مانده و وزارت خارجه ما بیشتر وزارت تکذیب است تا بلندگوی مظلومیت مستضعفین.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی