نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده
بایگانی

آقای میرکریمی خسته نباشید نه دی هشتاد و هشت www.881009.irچهارشنبه با دوتا از رفقا رفته بودیم سینما برای دیدن فیلم "خسته نباشید" جدا از جلوه های صوت و تصویر فیلم که به واقع از تصویر برداری و کادر بندی خوبی برخوردار بود به جنسی از محتوا پرداخته بود که فقط از میرکریمی و کار هایی که او در آن نقش قویی دارد برمی آید.

ساخته زیبای خود میرکریمی برای معماری و فرهنگ غنی ایرانی به واقع نما خوب و عالی است که در سینما ما جای آن واقعا خالی بود.

یه حبه قند اثر قبلی میر کریمی که به نمایش هنرمندانه یزد و مردمش می پرداخت و در اثر جدید که این بار میر کریمی تهیه کننده است به سراغ کرمان رفته اند و در قالب چند بازیگر نه چندان معروف با بازی گیری خوب کارگردان ها این فیلم نمایی قابل قبول از کویر کرمان به نمایش می گذارد.

آثاری که به جای چهره بازیگر محور بود محتوا محور است و به جای فلسفه زدگی در آن زیبایی ها الهی و مردمی به نمایش در می آید.

نکته خوب دیگر این اثر که باید آن را در طرح آن دید وجود زبان انگلیسی و حضور دو نفر توریست در قلب کار است، ویژگی که اگر حضرات فرهنگی قدری اعتدال داشته باشند باعث می شود بتوانند این کار را در فضای خارج از کشور هم اکران کنند و در جشنواره ها هم به نمایش بگذارند.

وجود خانواده شهدا، نسل امروز جوان کشور، پاسخ ها متعدد به نا امن بودن ایران، حضور معلم، مهندس، پلیس و.. ان هم از جنس خوبش، جوان در مقابل جوان ویژگی هایی است که این اثر را بدون شک در رده ای بالا تر از انخرین فیلم ارسالی به اسکار قرار می دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی