نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده
بایگانی

زن به عنوان اصلی ترین عنصر خانواده -و خانواده به عنوان کوچکترین و اصلی ترین عنصر تشکیل دهنده اجتماعی- مطرح است به صورتی که موضوع زن و موضوعات مر تبطش همیشه یکی از چالش های رویارویی مکاتب با هم بوده است.

اما در این میان نگاه غرب به زن با عنوانی مطرح شده است که در طول 10 یا 15 سال اخیر برخی از آنها در داخل و هجمه های بین المللی علیه ج.ا.ایران دیده می شود

اما در سوی مقابل با انقلاب اسلامی مسیر یک طرفه غرب و نگاه به ظاهر مسلط شده غرب از هم پاچید به صورتی  در  رهبر انقلاب پیامی به سمینار بررسى شخصیت زن از دیدگاه امام خمینى(ره) در اولین سال  رهبریشان بیان داشتند: تبلیغات استکبارى و صهیونیستى، در این چند سال که سعى مى‏کند ایران اسلامى را ضد زن وانمود کند، بهانه ‏یى جز این ندارد که در ایران امروز، فساد اجبارى و تحمیلىِ ساخته‏ ى دست رژیم مزدور غرب متوقف شده و رسم برهنگى و آمیزش ناسالم زن و مرد، برافتاده است.
و یا در بیانات در دیدار با جمع کثیرى از بانوان در همان سال نیز فرمودند:خواهران من! دنیاى غرب، زن را به ابتذال کشاند. تا شصت،هفتاد سال قبل از این، در تمام اروپا و کشورهاى غربى، زن فقط در سیطره‌ى مرد - یا مردِ خود و یا یک مرد دیگر مثل صاحب کارخانه و مزرعه - مى‌توانست باشد و هیچ حقى از حقوق اصلىِ یک انسان در یک جامعه‌ى متمدن را نداشت. حق رأى و حق مالکیت و حق معامله نداشت. بعد آمدند زن را به میدان کار و زندگى و فعالیت اجتماعى کشاندند؛ اما در همان حال، تمام وسایل را براى لغزش زن فراهم کردند و او را در متن جامعه، رها و بى‌پناه گذاشتند.
سرمایه‌داران بزرگ، سیاستمداران خبیث و پلید و گردانندگان دستگاههاى مخفى، فکر کردند که مى‌توانند براى کارهاى سیاسى و اقتصادى، از این وضعیت بهتر استفاده کنند و زن را به ابتذال بکشانند. بله، در آن‌جاها، علم و سیاست هم هست و زنها در میدان علم و سیاست هم جلو مى‌روند؛ اما به چه قیمتى؟ همین حالا هم توده وعامه‌ى زنها - نه چهار نفر خانم دکتر یا متخصص یا نویسنده و برجستگان و زبدگان - در کشورهاى اروپایى و امریکایى که از تمدن غربى حظّ زیادى دارند، در وضعیت سخت و بى‌رحمانه‌یى زندگى مى‌کنند و ستم همسران وستمِ کارى که بر آنان تحمیل مى‌شود و کارهاى سخت و سنگینى که بر دوش آنان مى‌گذارند، تحمل مى‌کنند. با این کار، وانمود مى‌کنند که زن را وارد میدان اجتماع کرده‌اند؛ در حالى که فرصت اندیشیدن و فکر کردن و تصمیم گرفتن هم براى آنان وجود ندارد.

شاید باید عرصه به معنی "آزادی زن" به عنوان محل استراتژیک مقابله غرب با اسلام ونیز هجمه های غرب علیه اسلام دانسته،این عرصه و به صورت کلی عرصه زن یکی از اصلی ترین تقابل ها مکاتب بوده و است، حرکت های رسانه ایی برای ظلم به زن در اسلام و تبلیغ سبک زندگی غربی با توجه به نگاه ابزاری به زن با استفاده از رسانه ها ، سریال ها و فیلم ها .

در این میان تاکید رهبر انقلاب و حتی اختصاص جلسه راهبردی نظام به این مبحث از اهمیت این موضوع رد دیدایشان حکایت دارد به صورتی که حضرت آقا در سال قبل در بیانات در دیدار جمعی از بانوان نخبه این چنین فرمودند

یک مطلب را من اینجا عرض بکنم. مسئله‌ى زن و خانواده، با همه‌ى کارى که شده است - شما کرده‌اید، دیگران کرده‌اند - همچنان یک مسئله‌ى مهم و قابل بحث و قابل توسّع در اندیشه‌ورزى است.
درباره‌ى مسئله‌ى زن در جامعه، اساس مشکل، دو چیز است؛ دو نقطه‌ى اساسى است که اگر درباره‌ى این دو نقطه بشود فکرى کرد، طرحى نو در انداخت و کار پیگیر و مستمرى انجام داد، میتوان امیدوار بود که در طول زمان - میان‌مدت یا بلندمدت - آن چیزى که امروز میتوان آن را بحران مسئله‌ى زن در دنیا دانست، حل شود. آن دو چیز، یکى عبارت است از نگاه غلط و بد فهمیدن جایگاه زن و شأن زن در جامعه؛ که این نگاه و این بدفهمى از غرب شروع شده و خیلى هم قدیمى و ریشه‌دار نیست. آن کسانى که مدعى شدند که در پروتکلهاى اندیشمندان صهیونیست این مسئله وجود داشته، میشود حدس زد که این، خلاف واقع نیست. یعنى اگر نگاه کنیم، مى‌بینیم این نگاه غلط، این کج‌فهمى و بدفهمى در زمینه‌ى شأن زن در جامعه، شاید در حدود صد سال، صد و پنجاه سال بیشتر در غرب سابقه ندارد و از غرب سرریز شده است به جوامع دیگر، از جمله جوامع اسلامى. این یک نقطه است.نگاه تهاجمی در این موضوع با بیانات در دیدار مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک به وضوح مشخص است:
مسئله‌ى بانوان و دختران ورزشکار ما که با حجاب در میدان میروند، خیلى چیز مهمى است. من نمیدانم کسانى که درصدد ارزیابى حوادث کشورند، یک ارزیابى درستى از این قضیه دارند یا نه. این، فوق‌العاده است. در کشورى از کشورهاى اروپا، یک زنى را به جرم باحجاب بودن، جرأت میکنند چاقو میزنند و او را میکُشند؛ آن هم در دادگاه و جلوى چشم قاضى! اینجورى است. خجالت نمیکشند؛ در دانشگاه، در ورزشگاه، در پارک، در خیابان، به حکم قانون - قانونى که جعل کرده‌اند - متعرّض زن محجبه میشوند. آن وقت در این فضا، توى این کشورها، یک زن محجبه در موضع قهرمان بر روى سکوى قهرمانى مى‌ایستد و همه را وادار میکند به این که او را تکریم و تجلیل کنند. این چیز کمى است؟ این چیز کوچکى است؟ این کار خیلى باعظمت است. واقعاً همه باید قلباً از زنان ورزشکار ما که در میدانها با حجاب، با عفاف، با متانت و با وقار حاضر میشوند، تشکر کنند.
و یا در بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی «زنان و بیدارى اسلامى» این چنین فرمودند:
امروز زن مسلمان در کشور ایران، یک موجود سرافراز و عزتمند است. هزاران وسیله‌ى تبلیغى، بمباران خبرى میکنند براى اینکه این واقعیت را واژگون جلوه بدهند؛ اما حقیقت این است. امروز مؤمن‌ترین و انقلابى‌ترین زنان ما، زنان تحصیلکرده‌ى ما هستند. امروز زنان ما، زنان تحصیلکرده‌ى ما، زنان جوان ما در پیچیده‌ترین آزمایشگاهها و مراکز علمىِ تجربى و انسانى حضور دارند و فعالند. فعالترین زنان ما در زمینه‌ى سیاسى، در زمینه‌ى علمى، در زمینه‌ى مدیریتهاى اجتماعى، زنان مؤمن و انقلابى ما هستند؛ داراى تحصیلات خوب، داراى اندیشه‌ى عمیق.
مسئله‌ى زن - که امروز در دنیا باید به عنوان «بحران زن» آن را نامید - یکى از اساسى‌ترین مسائل هر تمدنى، هر جامعه‌اى و هر کشورى است. در این مورد، شما توانسته‌اید به ریزه‌کارى‌هائى، به دقتهائى، به سرفصلهاى مهمى دست پیدا کنید و درباره‌ى این مسئله بیندیشید. بنابراین آن قضاوت این شد که جمهورى اسلامى به یک قله‌اى دست یافته است که اى بسا بسیارى از کشورهاى عالم به آن دست نیافته‌اند.
تاکید رهبری بر موضع زن هرچند قطعا گره گشا و نافذ خواهد بود اما این مهم وظیفه رسانه ها در پوشش این دیدگاه و که در حقیقت دیدگاه اسلام ناب محمدی (صل الله علیه و آله) و نیز رد نگاه ظالمان به زن که به اسلام نسبت داده می شود را کم نمی کند

ضعف شدید رسانه ها به قدری واضح است که گاها خود رسانه ها به اصلاح اسلامی هم از زن استفاده ابزاری می کنند هرچند نه با شدت غرب ولی.... ویا پخش کنند فیلم و سریال هایی هستند که مبلغ تفکر غرب در مقوله زن است

به هر حال وظیفه هر فرد است در حد توان بیان کننده و در عمل اجرا کنند نظرات صحیح اسلام در موزد زن بادش که از یک سو جلو حرکت های طالبانی را بگیرد و از سوی دیگر نگذارد تحریف صورت گیرد و زن مسلمان به زن اسلام امریکایی تبدیل شود.

همان زن غربی فقط قدری از مویش را به پوشاند

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی