نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده
بایگانی

 می گویند هر معلولی را علتی است. این  اصل در ساختار دورنی و بیرونی انسان و اجتماع  و حتی ارتباطی انسان هست هم صدق می کند.

در موضوعات فرهنگی وقتی یک عارضه فرهنگی به وجود می آید متاسفانه عده ای - که گاهاً دغدغه هم دارند  به جای برطرف کردن علت تمام تمرکز خود را بر معلول می گذارند. و می خواند معلول را برطرف کنند بدون توجه به علت.

مثلاً برای موضوع بد حجابی یا گاهاً بی حجابی  نسخه مقابل با بد حجابی صادر می کنند اینکه باید  نهی از منکر کرد اما به نظر نویسنده عده ای اینجا منکر را به جای علت، معلول گرفته اند. به بیان واضح تر به جای نهی از علت بد حجابی از معلول بد حجابی که ساختار بیرونی آن است نهی می کنند.

البته که این تذکرات لازم است، اما باید در یک بیماری مانند آنفلوانزا همان طور که مراقب ظاهر بیمار بود در عین حال حمله اصلی به علت بیماری انجام می گیرد.

باید دید علت این بد حجابی چیست؟

این موضوع نه اینکه تذکر لسانی و نهی از منکر را می طلبد بلکه از یک سو با روشن تر شدن فضا افراد بیشتری را به این واجب فراموش شده فرا می خواند و از سوی دیگر جلوی بعضی از انتهامات را می گیرد.

باید در قدم اول فهمید بی حجابی و یا بد حجابی خودش عارضه چیز دیگری است، ریشه اش را شناسایی کرد و آن را زا بین برد.

فرض بگیریم ما با تذکرمان بخشی از محیط را هم به ظاهر پاک کردیم-که باید بکنیم- اما و قتی علت بیماری برطرف نشده بیماری عوارض را در جای دیگر از خودش نشان می دهد و...

در صورتی که قالباً برطرف کردن علت بسیار ساده تر از معلول است.

 در عصر پیامبر معلول همان مقاومت هایی بود که در مقابل پیامبر انجام می شد اما علت چه بود؟ جهالت مردم نسبت به دین و تعصب نسبت به دین اجدادشان

پیامبر هم به گواهی تاریخ در حین مقابل با مقاومت ها، این جهالت را هم هدف گرفت به صورتی که وقتی که به مکه رسید دیگر مقاومتی نبود و مکه بدون خون ریزی فتح شد.

از سمت دیگر علا رقم صحبت های زیاد در مورد حرکت های ایجابی به جای سلبی همچنان هیچ سعی قابل بیانی برایتبلیغ حجاب و محجبه در مقابل بی حجابی نشده است کما اینکه بهتوجه به وضعیت امروز اکثر سینما با فیلم که به پرده سینما می آید و با فاصله کوتاهی در خانه های ما، تبلیغی است برای بد حجابی بازیگرانی که به راحتی موهای سرشان بیرون می گذارند - ...-

نظرات  (۴)

فکر کنم من زودتر این مطلب رو نوشتم ولی معروف بودن همه چی رو به نام خودش ثبت می کنه
http://shakva.blogfa.com/post/172
پاسخ:
سلام
این دوتا یادداشت خیلی باهم تفاوت دارند
البته بنده اولین بار بود که یادداشت شما را میخواندم و قبل از این نخوانده بودم...
متن خوبی بود.
سلام
پاسخ:
سلام
گاهاً کلمه اشتباهیه. کلمه فارسی که تنوین نمیگیره.
قالباً هم غلطه. غالباً درسته.
حیفه تو این نوشته به این خوبی غلط املایی دیده بشه.
پاسخ:
سلام
ممنون از تذکر شما اصلاح می شود
http://jahannews.com/vdcbf8bf8rhb9zp.uiur.html
پاسخ:
ممنون از لینک کردن شما
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی