نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده
بایگانی

اینکه غدیر را نقطه اوج تاریخ بدانیم از چند جهت قابل بررسی است:

الف- شروع امامت: غدیر شروع امامت و ختم نبوت بدین معنی که انسان به آن درجه از انسانیت رسیده که دیگر نیازی به نبوت ندارد امام نیازش به امامت باقی است، غدیر شروع این نقطه است از این جهت اگر سیر انبیاء را از حضرت آدم در نظر بگیریم وبا آمدن پیامبر صاحب شریعت تقویت شده است با امدن پیامبر اسلام نبوت ختم شده و این ختم در همان غدیر اعلام می شود.

غدیر

ب- شروع رشد بین المللی اسلام: از نظر تاریخی در زمان غدیر وضعیت داخلی مملکت اسلامی نظم یافته بود و دغدغه ها برون مرزی مانند ایران و ... در میان مسلمان مطرح بود از آن جمله می توان فتح ایران در چند سال بعد و همچنین جنگی که اسامه فرمانده ان بود اشاره کرد، اگر غدیر در مسیر خودش صحیح پیش می رفت بدون شک این فتح ها ادامه می یافت و اسلام جهانی شکا می گرفت، از طرف دیگر در همین زمان بسیاری از مردم در کشورهای دیگر از قدرت سلاطین خود ناراضی بودند و اماده راهیافت به دین عدالت بودند.

ج- امتحان بعد از هدایت: امت رسول خدا به عنوان اخرین امتی که پیامبری به صورت مستقیم انها را هدایت می کرد باید امتحانی بزرگ را پشت سر می گذاشتند، امتحانی که دارای دو وی‍ژگی باشد اول انقدر حق در ان عیان باشد که کوچکترین توجیهی برای هیچ کس نماند و دوم همه در ان آزموده شوندو این امتحان غدیر بود که پیامبر با صراحت درمیان کسانی که از حج برگشته بودند ان را بیان داشتند و انقدر علنی بودن که بسیاری از کسانی که بعد مخالفت کردند در آن زمان به حضرت امیر المومنین تبریک گفتند.

 متن در حال تکمیل هست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی