نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده
بایگانی

تحولات سالهای ابتدایی پیداش حزب الله لبنان آنقدر برای جهان و مخصوصا جهان عرب قابل توجه بود که توانست کاری را که ارتش عرب می خواست با اتحاد چندین کشور انجام دهد را با گروهی درون یک کشور ولی با اندیشه های جهانی انجام دهد.

از طرف دیگر انجام عملیات شهادت طلبانه که ساختار لیبرال گونه جهان را به چالش می کشید سبب شد جهان غرب که دوست داشت یکه تازه در الگو قرار گرفتن باشد را با خطر مواجه کند.

از طرف دیگر توطئه سازی های هالیوودی وقتی با برخورد خوب مسلمین و شعار های آزادی و انسانیت انها و جان دادن برای آزادی می رفت که دیگر پرده از چهره سیاه و دروغ های چند صد ساله غرب بردار با شگری جدید مواجه شد.

سیاست مداران دیگر با بد گفتن از اسلام نمی توانستند جلوی توجه جهان به این دین مهربانی و اعجاز آن در آزادی بخشی به انسان ها را بگیرند ، پس تصمیم گرفتن کاری کنند که غرب و مردمش با چشمان خود دورغ بزرگ را ببینند پس 11 سپتامبر را راه انداختن بازی چند ساله که بعد از گذشت مدتی با هوشیاری مسلمان مخصوصا مسلمانان مقیم غرب بر ملا شد.

شگرد جدید غرب به فرماندهی آمریکا این بود که ما بایستی خشونت اسلام را به صورت مصنوعی این بار نه در آمریکا بلکه در خود کشورهای اسلامی نشان دهیم و با استفاده از خشنونت، حصاری دور اسلام بسازیم که دیگر هیچ کش خیال دانستن در مورد این دین را هم نکند.

از طرفی با مصنوع سازی عملیات شهادت طلبانه به عملیات های انتحاری و تمسخر آن سبب شدن به سوالی که در ذهن انسان متواتر می شد که این چیزی است که انسان برای به دست آوردن ان حاضر است جان خود را فدا کند دیگر کسی توجه نکند و عملیات شهادت طلبانه نوعی جنون قلمداد شود.

غرب با فرماندهی آمریکا با درست کردن کپی های دست ساز از جنش مقاومت اسلامی و نشان دادن آن به جهان همراه با خشونت و شهوت دیگر توجه به چرایی حرکت مقاومت متوقف کرد.

از طرف دیگر انرژی چند ساله انباشته شده در جوانان مسلمان خواه شیعه یا سنی با جنگیدن در دو سوی این جنگ آمریکا خوشحال کن تخلیه و با تزریق نا امیدی از جهاد به سمت ثبات تفکر لیبرالی مسلمان حرکت دهند.

حاصل این داعش سازی اول مشغول کردن جبهه مقاومت اسلامی (فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و ایران) به سرکوب ان؛ دوم نا امید کردن جوانان مسلمان در تمامی جهان نسبت به حکومت و جهاد دینی؛ سوم دور کردن افکار عمومی جهان از توجه به ریشه رحمانی و هدایتی اسلامی و تئوری های اقتصادی و فرهنگی آن و چهارم تضمین برای حکومت های دست نشانده مانند حکومت سعودی و...

آنچه آمریکا محاسبه نکرده است:

نکته ای که غرب هیچ وقت نفهمیده است این است که معارف اسلام اگر قرار بود با این کارها نابود شود دیگر معارف اسلام نبود، خدا تضمین کرده این دین می ماند.

از طرف دیگر تجربه جنگ تحمیلی برای کشور ما این بوده که در سایه جنگ رویش هایی رخ می دهد که در فضای عادی دیده نمی شود، همسوی افغانی، عراقی، سوری، لبنانی و ایرانی در دفاع از حرم اهل بیت سبب ایجاد جبهه جدیدی می شود که از یک جهت به عنوان یکسان شدن هدف و دیگری تبادلات نظامی و فرهنگی و اقتصادی راحت تر.

تجربه 11 سپتامبر نشان داد جریان بحران ساز غرب هیچ وقت نمی تواند دراز مدت فریب کار باشد و رشد رسانه و ذات سیاه جریان تکفیر به زودی شروع به روشن شدن می کند.

از طرفی بازگشت این تروریسم سازی به غرب به زودی آنچنان بحران ساز خواهد شد که غرب مخصوصا اروپا زیان دو چندان را تجربه خواهد کرد که عملیات های تروریستی چند وقت قبل فقط بخش کوچکی از آن است زیاد آنچه به غرب از کنار این جریان منتقل شد و غرب از آن غافل است تفکر تروریسم بود که این امر حتی اگر با جلوگیری ورود اروپاییان حاضر در سوریه و عراق هم باشد این تفکر منتقل و نهادینه شده است.

ما چه باید بکنیم:

اما آنچه ما باید بکنیم فعالیت منظم و جهت دار برای آشنایی و ارتباط انسان ها در هر فضا و مکانی با اسلام حقیقی است، آنچه رهبر انقلاب در نامه به جوان های اروپایی به آن توجه کرد این بود که در این راه باید توجه به قرآن و خواندن قرآن که مرجع نور است مورد تاکید قرار گیرد، این امر از ان جهت که مورد پذیرش تمامی مسلمانان است و قطعاً منبع نور الهی است نقطه قوت اسلام شناخت می شد.

از سوی دیگر نهاد ها و ارگان های دولتی با سرمایه گذاری بر روی ارتباطات بین الملل و نشان دادن روحیه حقیقی اسلام و نگاه جامعه مقاومت و جهاد به آزادی حقیقی انسان و ظلم ستیز بود جریان مقاومت در قالب برنامه ها، همایش ها و حرکت های رسانه ای می توانند نقش پر رنگ تری داشته باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی