نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده
بایگانی

دیپلماسی گردشگری جمهوری اسلامی ایران  منبع: http://881009.irلزوم استفاده از تمامی ظرفیت های کشور در جهت تحقق اهداف دیپلماسی انقلاب اسلامی موضوعی بدیهی است، اقسام آن از جمله دیپلماسی رسانه ای، دیپلماسی علمی و یا تحصیلی، دیپلماسی پزشکی یا درمانی و... یکی از این ظرفیت ها که کشور ما امکان بهره برداری از آن را دارد دیپلماسی گردشگری و یا ایران گری است.

کشور ما با دارا بودن ظرفیت و مکان های طبیعی و تاریخی این امکان را دارد که در خارج از چارچوب های کشور ها فضای مناسبی برای حضور گردشگران از دیگر کشور ها باشد.

در این جنس از دیپلماسی سعی بر آن است که با ملت ها و مردم دیگر جوامع و کشور ها به دور از فضای دولت ها ارتباط بر قرار کرد و از طریق این ارتباط بتوان اهداف و موضوعات را به آنها منتقل کرد، این بیان از دیپلماسی رسانه ای این ظرفیت را به وجود می آورد که مسئولین با فراهم کردن شرایط برای حضور کردشگران بین المللی ضمن استفاده از فرصت اقتصادی، با محیا سازی فضای، از این حضور و ارتباط رو در رو بهره دیپلماتیک نیز ببرند.

 به بیان بهتر همان طور که در یادداشت های قبل گفته شد این امکان وجود داشته باشد که هر گردشگر خارجی وقتی به کشور خود باز می گردد تبدیل به یک سفیر ایران شود که بدور از ایران هراسی ها مصنوعی، حقیقت و درون واقعی ایران و ایرانی را باز گو کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی