نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده
بایگانی

شهر به مثابه سرمایه است که در نظام جدید سازنده کشور است، شهر ها پیش برنده صنعت و نظام اجتماعی هستند، هرچند از نظر حقوقی رای مردمان شهر و روستا برابر است، اما در حقیقت مردمان شهر به علت نقش خود در کشور، آینده مردم را در شهر می بینند و دولت ها و حکومت ها ناگزیر توجه بیشتری به شهر و مردمان شهر دارند.

اما آنچه در یک شهر بایستی درست مدیریت شود، عنوان سرمایه اجتماعی است. سرمایه اجتماعی در اصطلاح داشته های غیر مادی و غیر ملموس است. اما در زمان و جریان کشور در تمامی امور و سطوح موثر و پیش برنده است.

اگر در نظام های قدیم این قدرت دولت مرکزی بود که تعیین می کرد که آن دولت یا حکومت چه قدر ماندگار است اما در نظام های کنونی این سرمایه غیر مادی و اعتمادی است که در بین مردم جاری است و پشتیبان نظام حکومتی آن جامعه است.

در حقیقت در جنگ نرم یکی از اهداف از بین بردن همین سرمایه های اجتماعی است، در فضای روستایی این باور ها هستند که نقش پررنگی در شکل گیری سرمایه های اجتماعی دارند ولی در نظام شهری رسانه هاو مشارکت ها در کنار باور ها و... در شکل گیری سرمایه اجتماعی نقش ایفا می کنند.

باید توجه داشت در نظام هایی که از مجموعه شهرهای کنونی و مدرن ساخته می شود و حکومت ها باستی به نقش مشارکت مردمی که یکی از موثر ها در سرمایه اجتماعی است و نقش رسانه ها توجه کند.

حال بایستی به این چند سوال توجه کرد؟
مشارکت مردمی چگونه در سرمایه اجتماعی تاثیر می گذارد، مصداق هایش چیست؟

رسانه و نسبش با سرمایه ی اجتماعی چیست؟

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی