نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده

نوشته های محسن فینی زاده

نهِ ده
بایگانی

آنچه بدیهی است در فضای پیش رو که همان انتخابات، افراد جامعه را در دفاع و رد کاندیدا و اعلام نظر فعال تر می کند، اما در حقیقت جمنا یا جریان مردمی و انقلابی برای انتخابات پیش رو چه کارهای انتخاباتی باید بکنند.

بنده نیز همچون استادم (جناب دکتر خجسته در نخستین همایش ملی انتخابات که سال 94 برگزار شد) نظرم این است که نباید از همه اصول تبلیغات برای انتخابات در جمهوری اسلامی استفاده کرد، به معنی بهتر یک نیروی انقلابی و اسلامی مجاز به استفاده از تمامی شگرد ها برای انتخابات نیست اما باید هوشمندانه اقدام کرد که فریب طرف مقابله بر افکار عمومی جامعه حاکم نشود.

از این رو دو موضوع مورد تاکید واقع می شود:

اول: رای سیاه: انچه بدیهی است بخشی از کسانی که در جامعه ما حق رای دارند و البته باید داشته کسانی هستند که به کل با اساس جمهوری اسلامی مخالفند، طیفی در جامعه سعی دارند با مخالفت کلی با بعضی از اصول رای این افراد را در سبد خود جمع کنند، این موضوع اگر تدبیری برایش نشود زیان بار است، راه حل ساده برای این موضوع این است که در قدم اول برای این افراد عیان شود که با یک رای جمهوری اسلامی ساقط تنمی شود و دوم اینکه این افراد رای های خود را جمع کنند و به ربع پهلوی بدهند شاید رای آورد.

این طیف هرچند شاید تعداد زیادی از جامعه تشکیل ندهند اما با این حال با توجه به شرایط انتخابات که حدود 7 دهم درصد در آن موثر است باید مورد توجه واقعا شود.

دوم: اتحاد در رفتن روحانی، انچه بدیهی است روحانی نه خودش رای آورد نه سازمان رای داشت، به گفته استادش جناب هاشمی، حدود 3 درصد رای داشت، اما آنچه باعث شد بتواند کمی بیشتر از 50 درصد رای بیاورد، اتحاد روی رفتن احمدی نژاد بود، پس بدیهی آنچه باعث می شود که روحانی برود تماما رای طرف مقابلش نیست بلکه اتحاد کلمه رو رفتن روحانی است، آنوقت اگر رفتن روحانی برای همه بدیهی شد رای ناخود آگاه در جمعیت خاکستری به سمت رقیب او می رود.

نظرات  (۱)

سلام
تحلیل خوبی بود.
البته مختصر بود ولی مفید.

با ارزوی موفقیت
پاسخ:
ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی